Hintaesimerkkejä

Yksi tiedote harvemmin palvelee tarkoitusta, jos ei ole aivan uniikkia uutista kerrottavana. Yleensä tiedottamisen avulla halutaan lisätä tunnettuutta ja rakentaa brändiä pitkässä juoksussa. Tiedottaminen on osa markkinointiviestintää, joka puolestaan tukee myyntiä. Yrityksen kassa ei kilise, jos myynti ei ole kunnossa, vaikka tiedottamiseen panostetaan.

Melkein voisi sanoa myös toisin päin, ihmiset ostaisivat jos tietäisivät. Siksi on tärkeää kertoa viestinnän keinoin, mitä on tarjolla.

Kun systemaattinen tiedottaminen aloitetaan, alussa on hyvä laittaa tiedote kerran kuussa, toki ala ja sesongit huomioon ottaen.

Kun tiedote julkaistaan, siitä saadaan dataa välittömästi. Tiedetään minkä syötin median on nielaisut, minkä ei. Dataa seuraamalla voidaan hienosäätää sisältö.

Nyrkkisääntönä voidaan pitää, että 6-8 tiedotteen julkaisun jälkeen tiedetään alakohtaisesti mikä puree mediaan, mikä ei.

Median kosiskelussa on monia tapoja. Ajankohtaisuus, uutiset ja ilmiöt toimivat aina. Uutisia on harvoin tarjolla, mutta niitäkin voi tehdä.

Vain luovuus on rajana minkälaisia syöttejä medialle viritellään.

Parhaat ideat syntyvät innostavassa ilmapiirissä käydyissä keskusteluissa.

Soita niin keskustellaan, mikä on tiedottamisen tavoite ja miten saavutamme sen.

Tiedote 480 € kertajulkaisu

Kuusi tiedotetta 470 € kpl

10 tiedotetta vuodessa 450 € kpl

Tiedotteen sisältö kannattaa hyödyntää monipuolisesti, siitä
on helppo tehdä esimerkiksi asiakaskirje tai Facebookpäivitys.

Aloittelevan yrittäjän tiedotuspaketti ja/tai brändin rakentajan paketti:

- tiedote 450 €

- asiakaskirje/uutiskirje 100 € (tiedote pohjana)

- Facebookpäivityksiä 3 h 216 €

Kuukausihinta 766 €

Tiedotusta on voi tehostaa vaikkapa blogeilla, videoilla ja
radio-ohjelmilla, joita voi hyödyntää somessa monipuolisesti.

Teemme myös vanhojen asiakkaiden aktivointia tiedotuksen
keinoin.

Tuntihinta on 72 €/h

Radio-ohjelman teko sama tuntiveloitus.