Löytääkö hakukone?

 

Löytääkö hakukone yrityksen netistä? 

Yrityksen nettisivujen tärkein tehtävä on löytyä, kun asiakas ryhtyy harkitsemaan ostosta. Jotta yrityksen nettisivut löytyvät, on hakukoneoptimoinnin oltava kunnossa. Hienotkaan nettisivut eivät edistä liiketoimia, jos niitä ei löydy ensimmäisten hakutulosten joukosta. Mikä parasta, niin hakukoneoptimointi on edullisempaa kuin Google Adwords -mainonta. Hakukoneoptimoinnin tulokset ovat pitkäkestoisempia.

 

Hakukoneoptimoidun sivun sijoitus hakutuloksissa voi vaihdella paljon, sillä hakukoneet muuttavat jatkuvasti algoritmejaan eli tapaansa järjestää hakutuloksia. Tästä syystä ei pidä jäädä tuleen makaamaan. Eli nettisivuja täytyy teknisesti päivittää, jotta asiakas löytää jatkossakin yrityksen sivut bittiavaruudesta. 

Jos yrityksen kassa ei kilise

 

Yrityksen kassa ei kilise, jos nettisivujen sisältö ei ole kunnossa.

 

Toki ihmiset ostaisivat jos tietäisivät. Siksi on tärkeää kertoa olemassaolosta viestinnän keinoin. 

Nettisivut ovat nykyajan kauppapaikka. Jos et ole netissä, yritystäsi ei ole olemassa. Kuulostaa kovalta, mutta se on totta!

 

On harhaluulo, että nettisivuja ei tarvitse päivittää, kun ne on kerran tehty. Mitä aktiivisemmat sivut, sitä enemmän ne houkuttavat asiakkaita. Aktiiviset nettisivut ovat kuin tori, jonne on kiva tulla tutkailemaan, mitä tänään ostaisi.

Muutama tärkeä asia nettisivuista

 

Muutama tärkeä asia nettisivujen sisällöstä, jotka varsin usein unohtuvat:

- Yhdellä silmäyksellä on nähtävä toimiala. 

- Ja kahden, maksimissaan kolmen näppäimen päässä, asiakkaan on oltava tositoimissa joko ostamassa tai antamassa yhteystietoja. 

- Ei saa olla oston esteitä. Jos liiketoimintaa kohtaan on esimerkiksi ennakkoluuloja. Ne on ensin kumottava. Tällaisia voivat olla kallis hinta, sijainti, ostamisen hankaluus jne.

- Sen jälkeen vasta päästään luomaan vetovoimaa ja ostotapahtumia.

Eloa etusivulle

 

Eloa etusivulle, herätä nettisivut horroksesta. Kun yritys on aktiivinen ja elinvoimainen, se näkyy nettisivujen etusivulla. Siellä pitää olla uutta kiinnostavaa sisältöä säännöllisesti.

 

Lähes kaikki asiakkaat käyvät yritykset nettisivuilla jossain vaiheessa. Enää harvoin tapahtuu ostopäätöstä ilman niitä. Ne joko heittävät asiakkaan sisälle tai ulos kilpailijan kassaa kilisyttämään. 
 

Jos nettisivut eivät ole tehtäviensä tasalla, ne heittävät asiakkaan kilpailijalle.

nettisivut ja hakukoneoptimointi